Saturday 24 May 2014

SET BERSALIN SHAKLEE UNTUK IBU BERPANTANG (NORMAL DAN PEMBEDAHAN)

Ibu-ibu mengandung..Sudah cari dan beli Set Bersalin untuk proses berpantang nanti ke? 


Menghampiri 7 bulan (28 minggu) ibu mengandung, inilah masa yang sesuai untuk ibu fikirkan berkenaan set bersalin yang sesuai digunakan semasa proses berpantang nanti. 

Pendapat ikhlas saya, sebaiknya ia sudah difikirkan seawal mengandung kerana set bersalin merupakan satu perkara penting yang perlu ada semasa proses berpantang.Takut juga di takdirkan bersalin awal nanti kan. Sebab ramai juga ibu-ibu yang lahirkan anak pra-matang seawal 7 bulan mengandung. 

Tahniah ibu, sepanjang tempoh ini,pasti pelbagai dugaan dan cabaran semasa proses mengandung. Orang tua kata, ianya ibarat sebelah kaki sudah melangkah ke syurga kerana pengorbanan ibu semasa mengandung amatlah besar dan perlu dihargai sewajarnya oleh semua anak-anak.


Bagaimana dengan persiapan ibu semasa berpantang nanti? Masih mencari set bersalin yang sesuai? cuba ibu semak checklist yang saya sediakan ini, pasti ianya membantu dalam pemilihan set bersalin nanti.

Adakah ibu mahukan;

1) Set bersalin yang sesuai untuk proses bersalin normal dan pembedahan
2) Set bersalin yang selamat untuk anak yang mengalami demam kuning dan ibu masih menyusukan anaknya
3) Set bersalin yang mudah dibawa, tidak perlu direbus dan mudah dimakan
4) Set bersalin yang tidak berbau langsung serta penjagaan vitamin yang mudah
5) Set bersalin yang lengkap mengandungi semua nutrisi yang diperlukan untuk ibu selepas proses bersalin (bertarung nyawa)
6) Set bersalin yang ibu tidak akan mengalami masalah sembelit atau cirit birit yang teruk semasa proses berpantang
7) Set bersalin yang tidak meninggalkan kesan kembung/colic atau cirit birit kepada bayi
8) Set bersalin yang boleh dimakan selepas 40 hari berpantang tanpa perlu membazir buang yang selebihnya

Wah, panjang checklist kita..dan jawapan nya

SET BERSALIN SHAKLEE UNTUK IBU BERPANTANG (NORMAL & PEMBEDAHAN)

Kenapa saya begitu pasti dengan jawapannya, kerana saya mempunyai pengalaman menggunakan set bersalin Produk XX yang mempunyai jamu dan Set Bersalin Shaklee. Jom la baca kisah saya sekejap.

Berpantang anak pertama (2011), saya diuji dengan masalah penyusuan yang hebat dimana anak saya tidak mahu menyusu secara direct. Tekanan semakin bertambah apabila saya dan anak kerap mengalami cirit birit sehingga menyebabkan perut kami sangat tidak selesa. Bayangkan saya asik ke toilet dalam keadaan jaitan masih belum pulih sepenuhnya. Anak pula kerap membuang selepas menyusu (susu perahan) menyebabkan bahagian punggung merah-merah. Ketika itu saya menggunakan set bersalin Produk XX yang sangat popular dan agak mahal untuk penggunaan 44 hari.

Hal ini menyebabkan saya berhenti penggunaan serta merta dan ianya ternyata memudaratkan badan kerana badan saya sering lemah dan masih sakit-sakit.masalah penyusuan masih timbul menyebabkan stress yang berpanjangan. stress pula menyumbang kepada kemerosotan penghasilan susu.lagi panjangla stress saya.badan penat,otak stress.masalah tidak diatasi,malah masalah lain pulak timbul.jaitan baik selepas 2 minggu.

arrghhh..stressnya

Pengalaman buruk inilah yang menyebabkan saya bertindak lebih awal untuk mencari set bersalin dan agak cerewet memilih seawal mengandungkan anak kedua.Tapi tidak dijangka hasil carian saya, kerana saya hanya perlu beli satu vitamin sahaja sebagai pelengkap kepada Set Bersalin Shaklee saya. kerana saya sudah pun menggunakan Set Mengandung Shaklee Optimum dan Terbaik sepanjang tempoh mengandung. Tambah satu vitamin aje? murah dan jimat saya kali ini. (menari lompat bintang gembira). baca sini untuk Set Mengandung Shaklee.

Hasilnya, jaitan pulih seawal 4 hari.nurse check cakap rahim dah kecut masa checkup 4 hari. penghasilan susu lancar.badan segar dan bertenaga. sehingga terlupa yang saya sedang berpantang. boleh dating ke mid valley lagi. (kebetulan nak sambut birthday suami)

Saya bukan cakap syok sendiri.Jom baca testimoni customer saya yang mengamalkan Set Bersalin Shaklee ini:

SET BERSALIN YANG TERBAIK DAN BERKESAN
customer saya yang amalkan set bersalin budget

Lepas ni saya akan kongsikan lagi testimoni yang menarik untuk kalian ye. Sebelum itu saya nak kongsikan beberapa soalan yang selalu customer saya tanya sebelum mereka membeli Set Bersalin Shaklee ini;

1) Apa yang ada di dalam Set Bersalin Shaklee ini?

Dalam Set Bersalin Shaklee ini ade vitamin lengkap untuk ibu berpantang;

-Vitalea Multivitamin - vitamin lengkap terdiri daripada 28 vitamin
-B compleks - merupakan himpunan semua vit B dan agen anti-stress
-Vitamin C Sustaine Release - meningkatkan imunisasi badan untuk ibu dan bayi
-Zinc - percepatkan proses keringkan luka jaitan dan kecutkan rahim.
-Ostematriks - sumber kalsium untuk proses pembentukan tulang dan gigi bayi.
-Alfalfa - sebagai kacip fatimah untuk bantu baiki masalah dalaman wanita.
-Energizing Soy Protein (ESP) - sumber protein untuk menghasilkan sel-sel baik untuk badan.bantu penghasilan susu badan.
-Lecithin - agen pembakaran lemak dan bantu proses kurus ibu.

Semua fungsi vitamin akan diterangkan secara lengkap kemudian.

2) Bila saya perlu start consume Set Bersalin Shaklee?

Sebaiknya selepas bayi dilahirkan. Ibu akan sangat lemah selepas melahirkan anak, amik sedikit makanan sebagai alas perut dan terus amik Set Bersalin Shaklee.

3) Perlu ke saya mengambil jamu sekiranya saya sudah amalkan Set Bersalin Shaklee?

Seawal kelahiran bayi, jamu sangat tidak sesuai sekiranya ibu menyusukan bayi itu sendiri. Kesan seperti cirit birit atau demam kuning yang berpanjangan sekiranya ibu mengamalkan jamu sebagai makanan.
Jawapannya; TIDAK PERLU amalkan jamu ketika dalam proses berpantang.

4) Set Bersalin Shaklee ada produk untuk cuci jahitan dibawah?

Tidak ada. sebagai rawatan luar, ibu digalakka mencuci bersih dengan air bersih sahaja dan dilap dengan kering bagi elakkan jangkitan kuman akibat lembapan di bawah. Tetapi fungsi Zinc secara menyeluruh membantu mengeringkan luka dengan cepat.

5) Perlu ke saya berpantang makan sekiranya mengamalkan Set Bersalin Shaklee?

Sejujurnya tidak perlu. Namun jika ibu ingin cepat dapatkan bentuk badan yang langsing dan sihat, ibu perlu kawal pengambilan makanan dalam bahagian yang kecil.

Malah ibu menyusu juga perlu terus mengambil makanan sihat dan berkualiti untuk disalurkna kepada bayi.

6) Bagaimana saya nak dapatkan consultation sebelum saya amalkan Set Mengandung Shaklee ini?

Sebarang soalan boleh terus hubungi saya sebagai Pengadar Shaklee yang dipercayai di sini:
Call/Msg/Wasap: 0129334940 (Fast Reply)

Bagi memudahkan semua, saya ada menyediakan beberapa set untuk Set Bersalin Shaklee yang pasti ianya sesuai untuk bersalin normal dan pembedahan.

1) Set Bersalin Asas


2) Set Bersalin untuk Ibu Menyusu (membanyakkn susu badan)


3) Set Bersalin untuk Ibu Slimming (membantu ibu kurus dengan cepat)


4) Set Bersalin Optimum dan Terbaik (membantu penghasilan susu dengan banyak dan kurus dengan cepat)


5) Set Bersalin Budget

Nak lebih banyak lagi info berkenaan setiap produk di dalam Set Bersalin Shaklee?
Jom follow saya.


(1) VITALEA MULTIVITAMIN

-gabungan 28 jenis vitamin membentuk satu vitamin hebat dan terbaik dimana ianya merupakan multivitamin pertama yang dicipta didunia.

-vitalea mengandungi zat besi yang mana ianya membantu mengatasi masalah kelesuan, tidak bertenaga, kerap mengantuk dan keletihan berpanjangan. Sangat bagus untuk ibu selepas melahirkan anak, kerana ibu perlu tenaga segera untuk menyusuakn anak semula. Jika badan ibu lambat pulih dan masih keletihan, penghasilan susu akan terjejas.

-elakkan masalah anemia (kekurangan darah merah) lebih-lebih lagi setelah melahirkan anak.


(2) B COMPLEKS

-mengatasi masalah depresi (meroyan) selepas bersalin
-B Compleks juga vitamin anti stress, bila tidak stress,penghasilan susu lebih lancar dan baik.
-B Compleks terkenal dengan vitamin 'Beauty' untuk proses kecantikan kulit wajah.
-memberi ketenangan sesuai untuk ibu merehatkan minda dan badan.


(3) VITAMIN C SUSTAINE RELEASE

-mengandungi 500mg sumber vitamin C
-merupakan anti oksidan dimana ianya membantu mengukuhkan sistem imunisasi badan untuk ibu dan bayi. apabila badan ibu masih lemah selepas proses melahirkan anak, ibu mudah terdedah dari jangkitan penyakit seperti demam, selsema dan batuk. Ini boleh berjangkit pada bayi pulak.
-kekurangan vitamin C didalam badan merencatkan penyerapan zat besi.bila zat besi kurang diserap, badan menjadi sangat lemah dan kerap lesu letih.


(4) ZINC COMPLEKS

 -penting dalam penyembuhan luka dalaman (bahagian rahim) dan luaran (jahitan)
-membantu menguatkan struktur rambut dan kuku
-zinc banyak di dalam ikan haruan, disebabkan itu ramai berpantang amik pati ikan haruan, jika tak boleh makan pati, boleh dapatkan zinc shaklee sahaja.
-meningkatkan daya ingatan dan memori.


(5) ALFALFA COMPLEKS

-merupakan raja segala tumbuhan.bertindak seperti kacip fatimah.mengetatkan & menganjalkan kembali secret weapon wanita
-menguatkan & mengecutkan rahim
-bantu pulih masalah keputihan wanita
-bertindak sebagai agen detox untuk membersihkan usus dalaman
-membantu membanyakkan penghasilan susu ibu dan sekaligus memekatkan struktur susu.


(6) ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)

-protein berasaskan soya yang diproses dengan baik bagi mengekalkan genetik soya itu sendiri.Ianya dikenali sebagai non-GMO produk (Genetic Modified Organism).ESP TIDAK diubah genetiknya.
Contohnye: tembikai biji putih merupakan GMO produk dimana ia dipaksa untuk menukar genetik untuk cepat masak bagi menampung permintaan yang tinggi.
-protein penting bagi membentuk sel-sel badan.dimana sel-sel badan ini akan bercantum menjadi satu sistem di dalam badan.cuba bayangkan jika dari awal, sel yang terbentuk tidak berkualiti dan tidak sihat,bagaimana jika ia digabung menjadi satu sistem nanti.
-membantu dalam penghasilan susu badan ibu dengan lebih banyak dan berkualiti. Bila badan ibu terbantuk dari sel-sel yang sihat, keseluruhan badan ibu jadi sihat dan segar, ianya kunci kepada penghasilan susu yang banyak. 


(7) OSTEMATRIKS

-sumber kalsium membantu dalam pembentukan tulang dan gigi.lagi kuat tulang kita,lagi kukuh badan ibu dan bayi.
-membantu elak sembelit
-membantu mendapatkan tidur yang lena
-mengandungi magnesium bagi mengatasi masalah gestrik atau tidak selesa perut
-mengelakkan masalah sakit badan sepanjang ibu menyusukan anak atau kekejangan di bahagian kaki akibat kesejukan (kesan dari proses bersalin)


(8) LECITHIN

-mengandungi choline untuk merangsang kecerdasan minda
-ibu boleh salurkan choline melalui susu ibu bagi membantu perkembangan minda anak
-mampu menguraikan asid lemak kepada struktur yang lebih kecil bagi memudahkan proses detox
-agen pengurusan berat badan
-selamat untuk ibu dan bayi.
-proses kurus yang tidak menyebabkan masalah cirit-birit atau sakit perut yang berpanjangan.

Bila dah tengok setiap fungsi vitamin yang berada di dalam Set Bersalin Shaklee ini, pasti ibu tidak ragu-ragu lagi memilih rangkaian Set Bersalin Shaklee sebagai Set Bersalin/Set Berpantang kan?

Memang tak akan menyesal sebab bukan sahaja membantu ketika di dalam pantang 44 hari sahaja.Malah kegunaannya berpanjangan. Ini merupakan satu bonus untuk ibu menyusu dimana dengan hanya Set Bersalin Shaklee sahaja, ibu dapat membanyakkan susu ibu dan mempercepatkan penghasilan susu baru.

Nampak macam tak percaya kan? Jom baca testimoni ni.




Alhamdullilah saya hanya akan berkongsi sesuatu yang terbaik untuk anda.Disebabkan itu saya 100% PERCAYA akan kebaikan 

SET MENGANDUNG SHAKLEE MERUPAKAN VITAMIN TERBAIK & SELAMAT UNTUK IBU MENGANDUNG.

Anda mahu mencuba?



Agen: Cheras, Ampang, Bandar Tun Razak, Kajang
Call/Wasap/Msg: 012-9334940
Fanpage: babyshop.com
blog: www.nastashanordin.blogspot.com 
email: nastasha.nordin@gmail.com




No comments:

Post a Comment