Thursday 25 September 2014

JADUAL PAM SUSU UNTUK IBU BEKERJA

Assalammualikum semua. 

Harini saya nak kongsikan jadual pam susu untuk ibu bekerja. Boleh ibu buat rujukan ye. Print cantik-cantik then tampal kat rumah. Untuk bakal ibu yang bekerja, ini peluang hebat untuk kalian persiapkan diri.

Jom jenguk bawah ni.



Jadual ini saya dapat dari carian google dan ada di sebuah blog. Tapi saya dah lupa nama blog itu. Benda baik saya kongsikan pada semua ya. Terima kasih kerana buat jadual yang sangat bagus dan cantik ini. Semoga pahala berganda di atas kemudahan yang puan berikan.

Jadual ini lebih praktikal digunakan untuk ibu bekerja. Atau pon ibu yang membuat kerja diluar dan meninggalkan anak dirumah. Kalau kita tengok, jadual ni sangat bagus sebab mengikut konsep more demand, more supply (banyak permintaan, banyak pengeluaran). Jadual ni sangat mesra ibu gitu kan.
Kena bangun awal? Tak apa, ibu sanggup apa saja demi anak tersayang.

Saya nak ambil kesempatan berkongsi jadual pam saya ketika saya gunakan semasa bekerja dulu. Disebabkan anak lelaki saya Ariq Ikhwan ni kuat menyusu, ibu kene gagahkan la juga. 

Hari bekerja (Isnin - Jumaat)

7am - pam dalam kereta
10.30am - pam 
2.30pm - pam (selepas lunch)
5.30pm - pam (sebelum balik ke rumah)
Dan kat rumah saya direct sahaja Ariq Ikhwan sebab Ariq tak boleh bau mama, sure kene disambar aja.hehehe

Kalau hari jumaat, saya akan pam sebelum tidur, sebab saya anggapkan hari Jumaat ialah hari saya buat bekalan susu untuk Ariq dan anak susuan saya.

Hari Cuti (Sabtu - Ahad)

Saya akan direct anak sahaja.
Tapi malam Ahad, saya akan pam untuk bekalan hari Isnin. Alhamdullilah kalau stock ada, saya akan beri yang fresh untuk bekalan Ariq setiap hari.

Kalau saya balik kampung mertua, perjalanan ke Temerloh ambik masa 2 jam, dan selalunya Ariq akan tidur, jadi saya akan pam juga. Dapatlah saya simpan sikit-sikit. Dan kalau saya dan suami bercuti ketika hari bekerja (pegi dating kan), saya pasti akan usung juga beg pam dan cooler beg. Syukur, sikit pon tak rasa terbeban, dan saya yang pilih untuk buat camtu. saya yakin ibu-ibu pon boleh kan?

Saya pernah ke Thailand 4 hari atas urusan kerja, ketika tu Aisyah Imani baru 3 bulan, kemana sahaja saya pam, termasuk dalam kapal terbang dan van. Balik dari seminar dan meeting, saya terus pam di hotel. Dan ketika seminar, saya akan ke toilet untuk solat dan pam. Ambil 15 minit pon mencukupi. Semuanya demi anak tersayang dan anak susuan saya. Terima kasih Allah.

Inilah perkongsian saya, jika ibu-ibu nak tanya apa-apa, boleh komen kat bawah ye. Saya bantu. Jangan malu kalau nak berjaya.

Terima kasih sudi baca blog saya. Jika anda sukakan perkongsian saya tentang tips breasfeeding, parenting dan kehidupan saya, bolehla follow blog saya. Tekan butang follow sebelah kanan atas blog ini ye.

Jika ibu inginkan SET PENYUSUAN SHAKLEE, boleh dapatkan consultation dan berkongsi pengalaman penyusuan anda dengan saya.



Agen Shaklee: Cheras, Ampang, Bandar Tun Razak, Kajang
Call/Wasap/Msg: 012-9334940
Fanpage: babyshop.com
blog: www.nastashanordin.blogspot.com 
email: nastasha.nordin@gmail.com

No comments:

Post a Comment