Friday 5 December 2014

CELOTEH MAMA DAY 20 - RAKAN PENYUSUAN SUSU IBU MEMBANTU TINGKATKAN HASIL SUSU IBU

Semakin ramai yang dah berjaya dalam penyusuan susu ibu. 
Syukur alhamdullilah.

Saya gembira sangat dapat bantu ibu-ibu mengatasi masalah penyusuan mereka. Ada yang frust sehingga fedup nak teuskan penyusuan. Ada yang stress dalam berpantang sehingga menyebabkan diri sendiri yang merana.

Selalunya masalah ni terjadi untuk first mum dan berlaku ketika mereka berpantang. Proses berpantang kene dilakukan dengan baik untuk pastikan kesihatan ibu kembali sihat dan cergas. Time tula ibu baru nak baik dari sakit. Yela, ketika meneran, banyak urat-urat kita putus dan sel-sel pon mati. Dan time berpantang inilah pelbagai sakit datang. Ada yang masalah sembelit, ada yang masalah dengan jahitan lagi haru. Macam-macam kemungkinan boleh berlaku.

Kalau jenis anak tak nak tido sendiri dan asik mengempeng, lagi susah untuk first mum. Walhal ibu masih lagi sakit dan try adapt new situation. Ada yang susu tak keluar-keluar dan kena bengkak susu sekaligus masalah susu tersumbat. Macam-macam boleh berlaku kan. Inilah dugaan yang Allah berikan untuk ibu semakin kuat. Ingat, setiap yang Allah uji adalah kerana Allah yakin kita mampu atasinya.

Disebabkan sebarang kemungkinan inilah, kita perlu prepare sebarang solutionnya. Bukan bila ada masalah baru cari solution. Takut ketika itu sudah terlambat. Sediakan payung sebelum hujan ya.

Takde kene mengene dengn testimoni kat bawah tau.hehe..Beliau bukan customer saya. Namun saya terpanggil untuk bantu beliau. Hasil dari kesungguhan usbennya minta saya advice untuk post mortem masalah penyusuan beliau. Dan alhamdullilah ada perubahan. Dan motivasi beliau sangat tinggi. Chayok mami. Teruskan usaha anda.

Mungkin sebelum ini, beliau sudah hampir putus asa, namun bila beliau berborak dengan saya sebagai rakan penyusuan, semangat beliau kembali pulih dan ikuti beberapa Tips Penyusuan yang saya ajarkan. Malah saya turut baiki cara makan vitamin ibu menyusu untuk beliau. Alhamdullialh, ada perubahan dalam 2 hari.

Beliau memang amalkan Set Penyusuan Budget iaitu,
ESP + Alfalfa + Ostematriks.
Set Penyusuan Tiga Serangkai.


tips banyakkan susu badan, makanan banyakkan susu badan, masalah susu kurang, set penyusuan shaklee, vitamin ibu menyusu, pengedar shaklee cheras, pengedar shaklee bandar sri permaisuri, pengedar shaklee ampang, pengedar shaklee kajang, rahsia membanyakkan susu badan, esp, ostematriks, pengedar shaklee sri penara, pengedar shaklee sepang, pengedar shaklee putrajaya, keburukan set penyusuan Shaklee, esp banyakkan susu badan, set budget Shaklee, Shaklee, pakar penyusuan susu ibu, testimony set penyusuan, testimony set budget Shaklee, testimony Shaklee, susu banyak, Shaklee murah, Shaklee berkesan

Pakar Penyusuan Susu Ibu

Agen Shaklee: Cheras, Ampang, Bandar Tun Razak, Kajang
Call/Wasap/Msg: 012-9334940
Fanpage: babyshop.com
blog: www.nastashanordin.blogspot.com 
email: nastasha.nordin@gmail.com

No comments:

Post a Comment