Tuesday 28 October 2014

ENERGIZING SOY PROTEIN - NON GMO PRODUCT



Energizing soy protein with non GMO product.apetu?
Protein base soya yang disediakan dari soya terpilih dan dimasak mengikut cara yang terbaik. Dimasak dengan api yang slow untuk mengelakkan nutrien soya terhapus. Hanya memilih soya yang terbaik.

Non GMO produk tu macam ni,
NON Genetic Modified Organism. Tidak diubah genetik sesuatu produk tu. Saya bagi contoh yang senang.pernah jumpa tembikai berbiji putih tak? Itu adalah satu contoh produk yang diubah genetiknya. Asalnya biji hitam. Tembikai melalui proses untuk 'dimasak dengan cepat' untuk menampung permintaan peminat tembikai di seluruh dunia. Itu sebab bijinya putih.sebenarnya belum masak lagi. Produk seperti inila yang kurang nutrien dan tidak mampu menyokong nutrien harian manusia. So kene hati- hati dalam memilih produk ya.


Pernah dengar orang cakap orang mengandung tak boleh makan soya? Nanti anak jadi lembut. Atau hormon progesteron tinggi.
Maaf sangat-sangat. Saya ada kawan yang memang amalkan soya sepanjang proses mengandung dan ternyata anak lelakinya tak lembut pon. malah jadi sangat putih.hehehe.setakat ini tak ada kajian pon yang cakap soya membawa kepada anak jadi lembut.


Lebih-lebih lagi bila amalkan Energizing Soy Protein. Insyallah memang amalan saya sekeluarga. Untuk kesihatan harian. Dan saya minum untuk membanyakkan susu badan.

Alhamdullilah susu jadi banyak dan perut pon tak lapar. Masih lapar selepas menyusukan anak.tapi kalau lapar cecepat saya minum ESP. At least tak asyik makan bila lapar..boleh gantikan dengan ESP ni.

Ada orang memang tak boleh minum ESP dengan air masak. Rasa muak. Kalau saya suka campur dengan milo sejum atau jus oren.wallah rasanye. Tak muak malah lagi banyak khasiatnya. Cer try.

Jika ada yang masih ragu-ragu lagi, boleh  komen dibawah atau contact saya untuk keterangan berkenaan ESP ini.
Terima Kasih.

Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment