Sunday 5 October 2014

SET PENYUSUAN ASAS SHAKLEE - DIKATAKAN PIL KUDA?

SET PENYUSUAN ASAS SHAKLEE - DIKATAKAN PIL KUDA?

Tengok pada tajuk memang dramatik sikit. Tapi itulah hakikat sebenarnya. Kalau set penyusuan asas dah dapat hasil yang extra begini. Bagaimana dengan set lengkap penyusuan? Pasti ada yang terkejut dengan statement saya ini kan? Tapi percayalah, inilah yang rakan saya bagitau selepas consume set penyusuan asas ini untuk pertama kali. Dalam hanya sehari sudah dapat kesan yang mengkagumkan. Saya pasti beliau tak pernah consume pil kuda ataupon viagra, tetapi disebabkan kesan yang begitu memuaskan hati sehingga tak dapat digambarkan dengan kata-kata.

Memang niat asal beliau ambil set penyusuan asas ini untuk membantu masalah penyusuan beliau. Tapi setelah tahu khasiatnya tidak hanya untuk ibu menyusu, beliau tekad berkongsi dengan suami. Sebab ketika itu, suami beliau kerja jauh dan perlukan travel setiap hari menyebabkan suami sering letih. Set inilah yang membantu beliau dan suami kekal cergas dan bertenaga sepanjang hari. Siapa tak sayang suami dik non.






Untuk lebih sempurna lagi, baik saya kongsikan kebaikan set penyusuan asas ini dulu. Untuk set penyusuan asas ini, mengandungi 4 vitamin utama iaitu:

1-VITALEA MULTIVITAMIN
Multivitamin terbaik kerana mengandungi 23 vitamin dan mineral kritikal untuk mantapkan kesihatan kolon, hati, mata dan tingkatkan sistem imunisasi badan dalam jangka masa yang panjang. Mempunyai antioksidan mencegah radikal bebas, kalsium utk pertumbuhan tulang, magnesium utk seimbangkan rentak jantung dan denyutan nadi serta biotin yg menyokong proses pengeluaran tenaga. Ianya merupakan multivitamin pertama dunia yang dihasilkan. Namun pesakit telesemia tidak boleh makan tanpa keizinan dari doktor.

2-B-COMPLEKS 

Mengandungi 8 komponen vitamin B dan asid folik yang memastikan kesihatan saraf sekaligus meredakan tekanan dan sakit kepala. Ianya merupakan agen antistress terbaik. Vitamin ini membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga. Asid folic membantu mencegah kecacatan tiub neutral bagi wanita yang merancang kehamilan.

3-VITAMIN C 

Menyokong sistem pertahanan badan dan memelihara sel2 badan. Membantu menjaga kesihatan tulang, gigi, gusi, mata, otot dan salur darah. Memelihara kesihatan kulit agar kelihatan cantik serta merangsang penghasilan kologen dlm badan.

4-ALFALFA 

Agen penghasilan susu badan terbaik dengan cepat. Ia juga berfungsi menyerap protein dan karbohidrat dengan baik. Membantu merawat sistem pencernaan dan sembelit. Kurangkan risiko sakit jantung dan strok. Kurangkan masalah ketika monopos, masalah dalman wanita, keputihan. Berfungsi mengetatkan peranakan dan yang paling best mampu menghangatkan hubungan suami isteri. khasiatnya sebaik kacip fatimah.

Pelbagaikan khasiatnya, bukan sekadar sesuai untuk masalah penyusuan sahaja. Malah membantu menghangatkan lagi hubungan suami isteri. Masalah susu anak selesai, malah dapat ikat kasih sayang suami tercinta. Lagi seronok apabila suami isteri makan bersama agar masing-maisng mendapat khasiat yang tak terhingga ini. Wah.


Saya juga sertakan beberapa testimoni pengguna set penyusuan asas ini.







Syukur atas kurniaan rezeki Allah ini. Sesungguhnya tiada perkara indah seperti yang dikabarkan. Kita masih perlu berusaha untuk dapatkan sesuatu. Kita juga boleh. Jika ramai ornag sudah berjaya dengan set penyusuan asas ini, kenapa kta maish lagi tidak mahu berusaha begini. Disebabkan inilah, saya tidak mahu anda semua hanya makan set penyusuan asas ini tanpa mendapatkan consultation dari saya. Saya sedia jadi rakan pembimbing bersama anda bagi menjayakan misi menyusukan anak sehingga 2 tahun.

Kerana saya dah berjayakan 2 orang anak saya Ariq Ikhwan (2011) dan Aisyah Imani (2013) serta 4 ornag anak susuan lagi dengan bantuan set penyusuan Shaklee. Semua hanya dengan keizinan dan keredhaan dari yang Esa.
Saya pasti ibu diluar sana perlukan set penyusuan ini.

Malah Rasulullah S.A.W pernah bersabda,
” Dan tidak ada seorang pun perempuan yang hamil dari suaminya, kecuali ia berada dalam naungan Allah azza wa jalla, sampai ia merasakan sakit kerana melahirkan, dan setiap rasa sakit yang ia rasakan pahalanya seperti memerdekakan seorang hamba yang mukmin. Jika ia telah melahirkan anaknya dan menyusuinya, maka tak ada setitis pun air susu yang dihisap oleh anaknya kecuali ia akan menjadi cahaya yang memancar di hadapannya kelak di hari kiamat, yang menakjubkan setiap orang yang melihatnya dari umat terdahulu hingga yang kemudian. Selain itu ia dicatat sebagai seorang yang berpuasa, dan sekiranya puasa itu tanpa berbuka nescaya pahalanya dicatat seperti pahala puasa dan qiyamullail sepanjang masa.
Ketika ia menyapih (cerai susu) anaknya Allah Yang Maha Agung sebutan-Nya berfirman: ‘Wahai perempuan, Aku telah mengampuni dosa-dosamu yang lalu, maka perbaruilah amalmu.”
(Mustadrak Al-Wasail 2: bab 47, hlmn 623)

Agen Shaklee: Cheras, Ampang, Bandar Tun Razak, Kajang
Call/Wasap/Msg: 012-9334940
Fanpage: babyshop.com
email: nastasha.nordin@gmail.com

No comments:

Post a Comment