Sunday 23 November 2014

CELOTEH MAMA DAY 14 - HANDBEG BRANDED SAYA PUNYA

Korang peminat tegar barangan branded? Macam handbeg, jam, baju atau collection. Jangan tanya saya, sebab saya memang tergolong dalam golongan buta jenama. Hehehe. Saya tidak kisah. Bagi saya ianya bukan satu impian atau keperluan. Ia hanyalah satu kehendak.



 


Namun jangan salah paham, orang yang suka barangan branded ni bukannya orang yang membazir tau. Mereka orang yang bercita-cita tinggi dan ada impian untuk hidup dengan cara yang mereka mahukan. Mereka akan usaha untuk dapatkan impian mereka. Impian untuk hidup lebih mewah atau lebih selesa. Bila dah capai impian yang mereka kehen dakkan, mereka akan rasa gembira dan senang hati. Itukan satu perkara yang sihat.

Disebabkan saya ni buta jenama, saya hanya tau beberapa jenama yang saya rasa mewah tapi masih mampu beli. Sebab impian saya bukan barangan branded tapi saya jenis suka berjalan. Travelling made my life. Cewah.

Kalau tanya berapa handbeg yang saya ada?
Saya akan jawab 3 kot dalam tempoh 5 tahun. Itupon bukan brended. Ala-ala beg barang anak-anak jugak. Official handbeg memang tak ada. Kesian kan.


Kalau tanya handbeg apa yang paling mahal saya ada?
Paling mahal rm1500 siap postage.hahaha.


Puas hati.besar dan bergaya untuk saya. Muat baju anak, pampers anak dan semua jenis barang mainan anak-anak.






Ni dia. Beg medela freestyle saya. Beli pam dapat beg free. Berbaloi sangat membelinya.

Encik suami pon terkejut saya ada beg mahal bila dia tanya soalan yang sama. Bila bagitau beg medela. Gelak manjang dia. Terima kasih papa, belikan. Boleh guna sampai bertahun-tahun. Boleh ngam dengan semua baju dan tudung. Senang.

Bila dia tanya beg apa yang saya suke?
Saya memang tak ada jawapan khusus, sebab saya suke tengok, rasa berbaloi then beli. Jenama apa? Entahla. Wrong person kalau tanya pasal barangan branded ni. Kesian kat saya kan.


Tapi insyallah jika saya ada lebihan duit, mungkin saya akan beli satu atau dua beg branded dan bukan untuk buat collection. Its really not me. Dan duit banyak yang saya ada, pasti akan dibuat berjalan. As sebelum ni fully sponsor 9 adult dan 2 orang permata syurga saya untuk ke Bandung for 4 days 3 night. Bandung je pon. But for me, bila boleh buat family gembira is the precious. Seronok jalan ramai-ramai. Dieorang pon seronok dapat jalan-jalan free, makan free, tidur free. bawak duit shopping jela. Alhamdullilah. gembira sangat. 

Doakan rezeki di dalam Shaklee semakin mantap. Sebab banyak lagi tempat-tempat yang saya ingin pergi dan bawak family saya jalan-jalan. Mungkin itu buat mereka gembira kan.

Semoga bisnes Shaklee kami makin meriah dan dapat bantu lebih ramai lagi bisnes partner untuk pergi lebih jauh lagi. Izinkan kami Ya Allah.

Pakar Penyusuan Susu Ibu


Agen Shaklee: Cheras, Ampang, Bandar Tun Razak, Kajang
Call/Wasap/Msg: 012-9334940
Fanpage: babyshop.com
blog: www.nastashanordin.blogspot.com 
email: nastasha.nordin@gmail.com


No comments:

Post a Comment