Tuesday 25 November 2014

CELOTEH MAMA DAY 15 - AMANAH SYURGA

Hari ini rasa tak sihat sangat. Mungkin sebab asik kena hujan. Semalaman keluar dengan anak-anak syurga saya. Pergi shaklee beli barang, COD di Ampang dan Cheras. Kemudian nak poskan barang. Angkut anak-anak syurga saya ni.

Macam-macam ragam, tapi sebagai ibu yang bekerja dari rumah, saya perlu bawa mereka. Sebab itulah saya jadi surirumah dan berhenti kerja. Nak jaga anak-anak. Tapi mak saya yang selalu marah saya angkut mereka sebab takut mereke keletihan. Mak saya pon tak nak saya penat, dia sanggup nak jaga anak saya pulak. Pengorbanan ibu ini unpredictible kan.

Sebagai surirumah yang saya dah lalui setahun lebih, memang banyak pancaroba. Saya memang tak biasa dengan tekanan yang kuat. Menjadi surirumah sekaligus menjana pendapatan dari rumah memang sangat kuat tekanan nya. Tapi saya pilih juga. So terpaksa harung!

Merekalah permata hati saya, merekalah penguat jantung saya, merekalah yang transform saya jadi singa.hahaha.

Thanx Allah izinkan saya amik peluang ini. Saya percaya pilihan semua ibu adalah yang terbaik. Insyallah semoga saya tetap kuat menjadi seorang work at home mama.

Dan saya pilih Shaklee sebagai kerjaya saya sebab??
Ianya flexible. Tak perlu jaga kedai, tak perlu simpan stock banyak-banyak.
Kalau nak jalan-jalan pon tak risau customer lari sebab kita still boleh amik oder melalui fon je. Dan boleh terus buat online oder di www.shaklee.com.my
Mudahkan.



Ni anak-anak syurga saya.
Muhammad Ariq Ikhwan
Nur Aisyah Imani
Aqeef Zubayr ( ni anak susuan kesayangan saya).

Abi dan papa suka main badminton sama-sama,
So anak-anak pon main sama-sama la. Seronokkan nampak ukhwah mereka.

Melalui susu ibu, Allah jumpakan saya pada mereka.
Kami jumpa melalui online sahaja.
Allah yang izinkan, Allah yang satukan. Masyaallh =)

No comments:

Post a Comment