Wednesday 12 November 2014

HASIL PERAHAN SUSU IBU DARI 3 BOTOL KE 12 BOTOL SEHARI - TESTIMONI SET PENYUSUAN SHAKLEE

Baca tajuk diatas pon dah buat saya sangat gembira. Ya, sangat-sangat gembira. Ini merupakan testimoni seorang customer saya yang mengamalkan SET PENYUSUAN BUDGET SHAKLEE. Bayangkan jika customer kita dapat hasil yang meningkat 4 kali ganda selepas hampir sebulan amalkan SET PENYUSUAN BUDGET SHAKLEE serta tips eksklusif yang saya berikan, mestilah sangat gembirakan. Syukur Ya Allah izinkan semuanya berlaku. Lompat bintang sikit. hehehe


milkbooster, masalah penyusuan susu ibu, susu ibu, pakar penyusuan susu ibu


Yang paling best, testimoni SET PENYUSUAN BUDGET SHAKLEE ini diberikan dengan ikhlas oleh suaminya sendiri tanpa saya minta. Sangat menyokong penyusuan susu ibu. Sanggup berhabis duit untuk kemudahan isteri dan anak tersayang. Bertuahnye anda.

Al kisahnya, suami beliau merupakan seorang kawan lama masa saya belajar di KUSESS. Mungkin disebabkan selalu membaca celoteh saya di wall fb berkenaan Penyusuan Susu Ibu serta Tips-tips eksklusif Penyusuan Susu Ibu yang saya berikan, membuatkan suaminya sendiri yang wasap saya untuk bertanyakan berkenaan SET PENYUSUAN SHAKLEE. Selepas beberapa kali wasap, saya setuju untuk COD sendiri SET PENYUSUAN SHAKLEE kerumah dan berniat untuk 'post mortem' masalah penyusuan isteri beliau. (customer bertuah saya ni).

Mereka ni pasangan doktor perubatan yang bekerja di sebuah hospital kerajaan. Yang nyata, kerjaya ini sangatlah sibuk dan tak ada masa yang banyak untuk diri sendiri kan. Namun, ketabahan dan kegagahan seorang ibu tiada siapa boleh sangkal/persoalkan. Eh, sambung cerita. (heheh). Hasil dari post mortem berkenaan masalah penyusuan susu ibu beliau, saya sedar beberapa perkara yang boleh saya kongsikan disini.

Antara masalah penyusuan dan tips eksklusif dari saya:

1- Pemilihan Pam - ini sangat penting. Bagi saya, pam merupakan kawan baik yang sangat penting untuk semua ibu menyusu. Pemilihan pam perlu berdasarkan kerjaya dan kesibukan bekerja bagi ibu bekerjaya. Ada sesetengah ibu yang tidak boleh pam ketika bekerja. Ada yang tidak boleh pam terlalu lama untuk satu sesi pam. Ada juga yang tak suka dengan plug in pam. Ada yang jenis travel dan tak suka pam yang bising atau terlalu berat. Pemilihan pam sangtlah penting.

2- Masa untuk mengepam susu - Sebaiknya pam 3 kali sepanjang 8 jam waktu bekerja. Jarakkan 3 jam sekali untuk pam. Cara yang saya cadangkan, pam ketika 10am, 2pm dan 5pm. Atau ibu yang tidak boleh pam semasa bekerja boleh pam sebelum masuk bekerja (7.30am), waktu lunch (1pm) dan selepas pulang (6pm). Ianya masa yang sesuai untuk ibu pam susu. Konsistenkan masa pam susu ya. Biarkan masa yang sama diambil untuk set otak berkenaan penghasilan susu ibu. Kawan saya bekerja di kilang dan tidak ada masa untuk mengepam susu. Jadi dia akan pam di dlm kereta, semasa ke ofis (7am), selepas lunch (1.30pm) di surau dan semasa dalam kereta untuk pulang ke rumah (6pm).

3- Keadaan ibu ketika pam - Ini juga penting. Ibu perlu rasa kenyang semasa mahu menyusukan/mengepam susu. Ini kerana, jika ibu lapar atau kurang air, penghasilan susu tidak membantu sedikit pon. Malah bandan akan jadi semakin teruk dan kurang bertenaga. Cara yang saya cadangkan, pam selepas makan makanan atau selepas minum ESP Shaklee. Ianya membantu menghasilkan susu dengan cepat serta bantu ibu tahan lapar lebih lama. Ibu juga boleh sediakan biskut kesihatan untuk tidak lapar.

4- Pil Perancang/Period/Ibu mengandung - keadaan ini juga boleh menyebabkan kurang penghasilan susu kerana ianya melibatkan hormon. Namun tidak semua boleh terjadi jika ibu ikuti beberapa tips penyusuan eksklusif dengan betul dan konsisten. Melainkan penyusuan diberhentikan atas nasihat doktor.

milkbooster, masalah penyusuan susu ibu, susu ibu, pakar penyusuan susu ibu, tips penyusuan susu ibu, tips banyakkan susu ibu, makanan banyakkan susu ibu, milkbooster, set bersalin murah, set berpantang murah, set penyusuan shaklee,testimoni, kebaikan shaklee,

tips penyusuan susu ibu, tips banyakkan susu ibu, makanan banyakkan susu ibu, milkbooster, set bersalin murah, set berpantang murah, set penyusuan shaklee,testimoni, kebaikan shaklee,


Selepas sesi 'post mortem' masalah penyusuan susu ibu ini, beliau bertekad untuk beli pam baru yang saya cadangkan. Jadi beliau boleh pam susu ketika dalam kereta dengan tenang dan mudah. Beliau juga konsisten untuk mengambil SET PENYUSUAN BUDGET SHAKLEE untuk vitamin ibu menyusu. Dan beliau tidak lagi menjadikan alasan pengambilan pil perancang membuatkan susu terjejas. Beliau sangat positif dan kuat semangat.

Alhamdullilah. Inilah yang saya berkehendak. Kejayaan seseorang diatas keizianan Yang Esa dan hasil usaha yang berterusan dan konsisten. Suami dan keluarga sangat-sangat menyokong kuat.

Dari 3 botol sehari boleh hasilkan 12 botol sehari? Masyallah.

Inilah janji Allah untuk hambaNya yang berusaha. Kerjaya yang sibuk bukan penyebab kegagalan Penyusuan Susu Ibu. Lebih-lebih lagi kerjaya beliau di kawasan Emergency dan perlu oncall membuatkan dirinya penuh kesibukan. Namun beliau masih boleh berjaya.

Minta dan berdoa padaNya. Insyallah akan ditunjukkan jalan.
Ini juga merupakan set kesayangan saya. Baca disini KINI SAYA MAMPU TERSENYUM LEBAR untuk testimoni saya sendiri.

Selain itu, saya sedia membantu masalah penyusuan anda. Pelbagai tips eksklusif saya sedia kongsikan. Baca sini untuk TIP PENYUSUAN SUSU IBU YANG HEBAT.

Dan jika berhampiran, saya sedia post mortem masalah penyusuan anda dan ajar cara untuk menyusukan baby dengan mudah dan baik. Insyallah.

Pakar Penyusuan Susu Ibu

Agen Shaklee: Cheras, Ampang, Bandar Tun Razak, Kajang
Call/Wasap/Msg: 012-9334940
Fanpage: babyshop.com
blog: www.nastashanordin.blogspot.com 
email: nastasha.nordin@gmail.com

No comments:

Post a Comment